2009. július 7., kedd

Hangolás


(A lotuszpagoda levelezőlistáról, Klein Erzsi írása.)


Hoztam :)


Sanyika azt modta nekem: Leveled érkezett.
Elcsodálkoztam.
Kotorászott a zsebében, aztán előhúzott egy pitypang levelet, majd huncut mosollyal"kézbesítette"....
Elgondoltam, hogy mit tornázhatott, hogy a kerekesszékből olyan mélyre hajolhasson, hogy le tudja tépni.

Kaptam mást is. A délutáni pihenő nem volt csendes, mert az egyik kislány folyamatosan nyöszörgött.
Mondtam neki: Na ide figyelj Kishercegnő! Volt minden, fürdés, masszázs, kence-fice, illatfelhő, ettél, ittál, rendben vagy alul, felül, kívül, belül. Áruld el, hogy akkor mi a gond?
Ha nem maradsz csendben, kiviszlek a teraszra. A többiek pihennének.
Csak nézett rám, mintha azt kérdezné: Kinek is mondod mindezt :)


***


Nálunk, itt az otthonban 150 ember él, többségük gyerek. Mind különlegesen egyedi, ám mindegyikre illik egy közös, általában használt szó : fogyatékos.
Ki így született, ki betegség során szerezte, kit baleset ért.
Van, aki csak van, van, aki segédeszközzel mozgatható, - esetleg maga is képes azt mozgatni, - van, aki önjáró, botladozó, de mivel általában még epilepsziás is, ezért a bukósisak a normál viselet része. Van, aki beszélget és van, aki csak érti. Van, aki csak néz.

Amikor ide kerültem, néhányuknak mesét olvastam.
Egy kicsi ember-lélekről szólt, aki megkapta az engedélyt, hogy a Földre megszülessen, de kicsit félt, mert nem tudta, milyen emberként élni. Volt két tündérgyerek barátja, akik felajánlották, hogy lejönnek a Földre és kipuhatolják milyen az ember élete.
Aztán persze különféle kaladokon mentek keresztül.
A vége az volt a mesének, hogy amikor visszamentek a kicsi ember-lélekhez, mindketten elmesélték amit tapasztaltak. Az egyik rettenetesnek találta az emberéletet és történeteket mesélt, amiket átélt. Aztán a másik is elmesélte ugyanazokat a történeteket, csak más szemszögből nézve, majd azt mondta: "Ne félj! Az élet csupa móka és kacagás."
A mese után megbeszéltük, hogy gondoskodunk róla, hogy itt, minálunk, a mi otthonunkban az élet mindíg csupa móka és kacagás lesz. Azóta hihetetlen kalandokat élünk át együtt.
Levelem, az általában naponta érkezik. Néha több is :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése